Junior Business Controller

Heb jij een winnaarsmentaliteit, wil je de beste zijn? Werk je graag conform de spelregels? Dan is dit je kans om bij een grote en bekende producent en distributeur te werken en deel uit te maken van het ‘winning team’.

Waar kom je te werken?

Je komt te werken op het hoofdkantoor van Goliath in Hattem waar onder andere de afdeling R&D, financiën, administratie en logistiek ondergebracht zijn. Goliath is een internationale producent en distributeur van bordspellen en interactief speelgoed. Je kent vast één van de bekende familiespellen zoals Rummikub, Triominos of Merken Mania wel! Goliath levert wereldwijd aan zo’n 1,5 miljoen klanten verspreid over 70 landen en vanuit kantoren in Frankrijk, Duitsland, Spanje, Portugal, België, Amerika, Canada, Hong Kong en Australië.

Je komt dus te werken in een inspirerende werkomgeving waar nieuwe ideeën kunnen groeien en ruimte hebben om te bloeien. Goliath heeft als slogan: ‘Clever Together’. De afdeling is verantwoordelijk voor de business control in Europa, het Verenigd Koninkrijk en het wereldwijde product portfolio. Je wordt onderdeel van een internationaal management accounting team van 4 business controllers en een Group Controller. Daarnaast werk je nauw samen met het financial accounting team en de financiele administratie.

Wat ga je doen?

Deze rol is de ideale plaats om je gaan ontwikkelen tot een zware controller in een dynamische internationale omgeving. Jouw verantwoordelijkheden in het finance team zijn erg divers. In deze rol ga je ontwikkelen tot de verbindende factor die de business control doet op het commerciële succes van het wereldwijde product portfolio van Goliath. Deze rol wordt de sparringpartner van de R&D afdeling, die helpt bij het aangaan en evalueren van alle wereldwijde productinvesteringen en vervolgens duidelijk inzicht verschaft in de successen en de lessen, die getrokken moeten worden naar de toekomst. Daarnaast ga je je bezig houden met wereldwijde verbetertrajecten en het verder professionaliseren van de rapportages binnen de Goliath Groep.

Samengevat zijn je belangrijkste werkzaamheden:

• Analyseren van de marges van Goliath’s wereldwijde productportfolio

• Prijsanalyses voor het wereldwijde product portfolio en het opzetten van global commercial control

• Je werkt actief samen met de R&D afdeling om ze te helpen goed inzicht te verkrijgen in omzetten en product rendementen zodat R&D beter zicht krijgt op de financiele ontwikkeling van de verschillende merken van de groep en de rendementen op de gedane investeringen en daardoor betere producten voor de groep kan ontwikkelen,

• Het verbeteren van product verslaglegging en de organisatie voorzien van de juiste interne- en externe data zodat

je de organisatie kan voorzien van de juiste sturing.

• Verder professionaliseren van de groepsrapportages van Goliath

• Oppakken van de finance rol in wereldwijde verbetertrajecten binnen Goliath

Wat breng je mee?

Jij bent iemand die gedreven is. Je denkt in oplossingen en je bent resultaat- en klantgericht. Daarnaast ben je ook kritisch, vasthoudend en overtuigend. Je bent stressbestendig en voelt je thuis in een dynamische omgeving met een hands-on en no-nonsens mentaliteit Je werkt gestructureerd en bent proactief. Je kijkt altijd of er dingen beter of efficiënter kunnen en organiseert deze optimalisatie. Het is belangrijk dat je sociaal vaardig bent en je staande weet te houden in een internationale context.

En wat we verder zoeken:

• Hbo/wo opleidingsniveau;

• Ongeveer 1-5 jaar ervaring in een soortgelijke functie;

• Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal vloeiend in woord en geschrift;

• Communicatief sterk, affiniteit met werken in een internationale organisatie;

• Bedrijfseconomisch goed onderlegd;

• Ervaring met administratieve ERP processen in een complexe grootschalige organisatie;

• Kwaliteit gericht, accuraat en oog voor detail;

• Instaat om goed te prioriteren en stressbestendig;

• Flexibel en creatief.

• Ervaring met Excel en Business Central is een pré.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

* verplicht